Monday 3 October 2011

aku dan dia..

cerita aku dan dia bermulanya selepas aku habis SPM..:))
for the first time I met him at my aunt's pharmacy..huhubiasala perempuan,mula2 mesti jual mahal..(tapi aku memang orang yang jenis jual mahal pon)..HAHA
masa tu,dalam kereta otw nak pegi PD,ttbe acik aku kol cakap, "kak,ada orang nak kenal..boleh tak acik bagi num phone??"
aku pon okayy je..orang nak kawan ngan aku kan,tade hal laa..kebetulan time tu tngah single..saje2 nak tambah kawan..pas tu,kitorang start text,kol la pe sume..

Bulan January~
4/1 his birthday..
aku plak masuk PLKN, dekat Beranang..ayat aku last skali kat dye,daa member..HAHA
every week kitorang msg,tapi tak selalu..

Bulan March~
aku habis PLKN..
aku contact dye balik,cakap aku dah habis plkn,lepas tu dye ajak lepak..aku pon okayy jela..tapi,belum jumpa lagi sampai la aku kerja kat KL (ampang)..
1st date ngan dye,kitorang g tngok movie..masa tu tngok cite 'impak maksima'..HAHA, klaka je rasa masa tu..2nd time date,kitorang pegi jog kat tasik ampang..masa tu dah lama tak jog kan,so rasa pancit la kejap..

Bulan April~
aku dah start keje..tngah bulan macam tu..dye keje kat dunkin donuts..kebetulan bos aku cari pekerja..dye nak permenant..aku ajak la dye keje ngan aku skali..bos tanya aku,siapa budak yang aku recommend kan tu..pakwe aku ke..HAHA..aku gelak jee..aku cakap la member je..bukan pakwe pon..

Bulan May~
masa 1 may,aku cakap ngan dye, bos suruh kau start keje..(HAHA,aku kencing dye,padahal 1may hari buruh..mana ada orang keje)..dye pon jawab okay!! lagi la bntai aku gelak..3 may,dye start keje..kat tempat keje,dye lain..tapi kalau dah habis keje,dye lain..bak kata dye,time keje,keje..start drpd situ,kitorang mula rapat..pagi2,kadang2 dye belikan aku roti gardenia coklat..malam plak kitorang text..

benda yang tak boleh lupa time keje..
- aku ajak dye main bingo
- kitorang lunch sama
- dye marah aku sebab aku suka picit jerawat
- dye cakap "kau tak lawa la pakai tudung nie (selendang)..lagi lawa kau pakai tudung gantung2 tu (tudung bawal)" HAHA..

*bnyak lagi sebenarnya..HAHA...

Bulan June~
Aku berhenti keje..sambung study kat UiTM..dye cakap,"ala member,kenapa berhenti..nanti aku tade kawan.."simpati la jgak,tapi nak buat macam mana, nak tak nak, kena la jgak pegi..
masa kat UiTM,aku rindu gila ngan member aku nie.tak tau kenapa..lepas tu,ttbe dye luahkan perasaan,tapi tak romantik laa..cakap aku suka kau..kau suka kata aku tak?? HAHA..tak ley bla kan..sempoi gila..masa tu la baru bersayang2,love u2..HAHA..

macam2 yang aku lalui masa aku ngan dye..
- sebelum balik melaka,dye akan jumpa aku kat bukit jalil
- sanggup dtg melak,nak jumpa aku (kebetulan kg dye kat melaka)
- dtang raya rumah aku
- suka dgar aku berceloteh
- tahan layan perangai aku yang sewel nie

sekarang....
- snggup amik aku kat putrajaya hantar g rumah acik
- hntar aku balik melaka
- hntar aku balik rumah lepas date
- g tolong bayarkan broadband
haisyy,nak cte bnyak sgt laa..

mende yang aku paling suka pasal dye.. dye jujur, semua kisah2 silam dye,dye crte kat aku..pandai jaga hati aku..selalu buat aku gelak even kekadang menyakitkan hati..paham perangai aku macam mana..terima aku sedanya..thanks sayang..I LOVE YOU!!

huh!! penat la nak type pnjang2 nie..nak makan jap..hee..:))
k,laa..daa..nanti kita cerita2 lagi ek..


dialah kawan terbaik saya,dia juga la lawan saya..:)

4 comments: